1. Definicje
1.1. Administrator – PKF BPO Sadowska – Malczewska sp. k. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Orzycka 6/1B, 02-695 Warszawa, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, Wydział XIII Gospodarczy KRS pod numerem 0000593842, NIP: 7541013035, REGON: 00823260300000, dalej również jako „PKF BPO Sadowska – Malczewska”.
1.2. Dane osobowe – informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie, oraz innej podobnej technologii.
1.3. Polityka – niniejsza Polityka prywatności.
1.4. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
1.5. Serwis – serwis internetowy prowadzony przez Administratora pod adresem https://pkfbpo.pl.
1.6. Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z jednej albo kilku usług czy funkcjonalności Serwisu opisanych w Polityce.
2. Przetwarzanie danych przez Administratora
2.1. W związku z korzystaniem przez Użytkownika z Serwisu Administrator zbiera dane w zakresie niezbędnym do świadczenia usług drogą elektroniczną, a także informacje o aktywności Użytkownika w Serwisie. Poniżej zostały opisane szczegółowe zasady oraz cele przetwarzania Danych osobowych gromadzonych podczas korzystania z Serwisu przez Użytkownika.
3. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych przez administratora
KORZYSTANIE Z SERWISU
3.1. Dane osobowe wszystkich osób korzystających z Serwisu (w tym adres IP lub inne identyfikatory oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie czy innych podobnych technologii) przetwarzane są przez Administratora w celu:
- świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniania Użytkownikom treści gromadzonych w Serwisie – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- ustalenia lub dochodzenia roszczeń, lub obrony przed takimi roszczeniami przez Administratora – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie jego interesów gospodarczych.
3.2. Dane osobowe Użytkowników mogą być również przetwarzane w celach marketingowych Administratora – zasady przetwarzania Danych osobowych w celach marketingowych zostały opisane w sekcji MARKETING.
FORMULARZE KONTAKTOWE
3.3. Administrator zapewnia możliwość skontaktowania się z nim przy wykorzystaniu elektronicznych formularzy kontaktowych. Skorzystanie z formularza wymaga podania Danych osobowych niezbędnych do nawiązania kontaktu z Użytkownikiem i udzielenia odpowiedzi na zapytanie. Użytkownik może podać także inne dane w celu ułatwienia kontaktu lub obsługi zapytania. Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest wymagane w celu przyjęcia i obsługi zapytania, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości obsługi. Podanie pozostałych danych jest dobrowolne.
3.4. Dane osobowe Użytkowników korzystających z formularzy kontaktowych „Skontaktuj się z nami” są przetwarzane:
- w celu identyfikacji nadawcy oraz obsługi jego zapytania przesłanego przez udostępniony formularz – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy o świadczenie usługi lub podjęcia działań przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO); w zakresie danych podanych fakultatywnie podstawą prawną przetwarzania jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
- w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie, podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na udzielaniu odpowiedzi na kierowane do niego zapytania dotyczące prowadzonej działalności gospodarczej;
- w celu dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie jego praw.
3.5. Dane osobowe Użytkowników korzystających z formularzy kontaktowych „Zamów usługę” są przetwarzane:
- w związku podjęciem działań w celu zawarcia umowy o realizację usługi oraz jej wykonania. W tym zakresie podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora oraz strony umowy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na zapewnieniu wiarygodnej identyfikacji kontrahenta oraz jego reprezentantów.
- w celu obsługi rachunkowo-księgowej – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) wynikających z przepisów podatkowych oraz przepisów o rachunkowości;
- w celu ustalenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń, lub obrony przed takimi roszczeniami przez Administratora – podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na obronie swoich interesów gospodarczych.
NEWSLETTER
3.6. Administrator należy do Grupy PKF Polska. Wewnętrzna struktura organizacyjna Grupy zakłada, że wszelkie działania w zakresie opracowania, wdrażania i realizacji strategii marketingowej Grupy PKF, w tym w zakresie prezentacji oferowanych przez Spółki usług, prowadzi PKF Consult Sp. z o.o Sp. k, który w tym celu opracowuje i udostępnia newsletter dotyczący usług wszystkich Spółek w Grupie PKF Polska.
3.7. W ramach Serwisu Użytkownik może wyrazić chęć skorzystania z usługi ww. newslettera.
W takim wypadku Dane osobowe podawane przez Użytkownika w ramach formularza zapisu na newsletter będą przetwarzane przez PKF Consult Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w Warszawie (02-695) przy ul. Orzyckiej 6 lok. 1B, w celu komunikacji marketingowej promującej usługi oferowane przez PKF Consult Sp. z o.o. Sp. k., a także inne podmioty należące do Grupy PKF Consult oraz obejmującej alerty prawne, publikacje, komunikaty prasowe, a także informującej o organizowanych przez Grupę wydarzeniach i eventach podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Prawnie uzasadniony interes PKF Consult Sp. z o.o. Sp. k. polega na kierowaniu do Pani/Pana komunikacji marketingowej drogą elektroniczną, w związku z wyrażoną przez Panią/Pana zgodą. Podanie tych danych jest niezbędne w celu wysyłki newslettera, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości jego otrzymywania.
PORTALE SPOŁECZNOŚCIOWE
3.8. Administrator przetwarza Dane osobowe Użytkowników odwiedzających profile Administratora prowadzone w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube). Dane te są przetwarzane wyłącznie w związku z prowadzeniem profilu, w tym w celu informowania Użytkowników o aktywności Administratora oraz promowania różnego rodzaju wydarzeń, usług i produktów, oraz w celach analitycznych i statystycznych. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych przez Administratora w tym celu jest jego prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na promowaniu własnej marki.
3.9. Powyższa informacja nie dotyczy przetwarzania danych przez administratorów serwisów społecznościowych (Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube). Szczegółowe informacje na temat celu i zakresu zbierania danych przez wskazane portale społecznościowe można znaleźć pod poniższymi linkami:
- Facebook: https://www.facebook.com/privacy/policy/?locale=pl_PL;
- Instagram: https://privacycenter.instagram.com/policy/?locale=pl_PL;
- LinkedIn: https://www.linkedin.com/legal/privacy-policy?_l=pl_PL;
- YouTube: https://policies.google.com/privacy?hl=pl.
4. Pliki cookie oraz podobna technologia
4.1. Pliki cookie to małe pliki tekstowe instalowane na urządzeniu Użytkownika przeglądającego Serwis. Cookies zbierają informacje ułatwiające korzystanie ze strony internetowej – np. poprzez zapamiętywanie odwiedzin Użytkownika w Serwisie i dokonywanych przez niego czynności.
4.2. Administratorem danych przetwarzanych w związku z wykorzystywaniem plików cookie jest PKF BPO Sadowska – Malczewska sp. k. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Orzycka 6/1B, 02-695 Warszawa. W Serwisie Administrator wykorzystuje własne pliki, które są instalowane bezpośrednio przez Serwis. Wykorzystywane są również plików cookie stron trzecich – które są plikami cookie z domeny innej niż domena odwiedzanej witryny – przede wszystkim do działań analitycznych i reklamowych Administratora.
4.3. Serwis wykorzystuje pliki cookie przede wszystkim do zapewnienia poprawnego funkcjonowania strony internetowej, zapamiętania wyborów Użytkownika na stronie – a w przypadku wyrażenia przez Użytkownika odpowiedniej zgody – także do analizy i śledzenia ruchu w Serwisie oraz dopasowywania treści reklamowych do zainteresowań. W ramach Serwisu, w oparciu o uzyskaną zgodę, instalowane są też pliki cookie umożliwiające korzystanie z funkcjonalności mediów społecznościowych.
4.4. Poniżej znajdują się szczegółowe informacje dotyczące plików cookie, które Administrator wykorzystuje w Serwisie. Administrator wykorzystuje regularnie narzędzia do skanowania Serwisu, w celu ustalenia, jakie pliki cookie są przechowywane w urządzeniu Użytkownika, tak aby lista stosowanych plików cookie była jak najbardziej dokładna. Administrator stosuje następujące kategorie plików cookie: niezbędne, funkcjonalne, analityczne, reklamowe pliki cookie oraz cookies mediów społecznościowych.
NIEZBĘDNE PLIKI COOKIE
4.5. Korzystanie przez Administratora z niezbędnych plików cookie jest konieczne dla prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Pliki te są instalowane w szczególności na potrzeby zapamiętywania sesji logowania lub wypełniania formularzy, a także w celach związanych z ustawieniem opcji prywatności.Ich instalacja nie wymaga wyrażenia zgody przez Użytkownika.
4.6. Podstawą prawną przetwarzania danych w związku ze stosowaniem niezbędnych plików cookie jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
4.7. Jeżeli Użytkownik chce uzyskać więcej informacji na temat poszczególnych plików z tej kategorii, tj. nazwy poszczególnych cookies, opisu działania, okresu ważności i pochodzenia, należy kliknąć ikonę „CO” usytuowaną w lewym dolnym rogu strony Serwisu. Po pojawieniu się bannera cookie należy wybrać zakładkę „Szczegóły” i następnie rozwinąć listę „Niezbędne".
PREFERENCYJNE I STATYSTYCZNE PLIKI COOKIE
4.8. Preferencyjne pliki cookie są stosowane w celu zapamiętania i dostosowania Serwisu do wyborów Użytkownika, m.in. w zakresie preferencji językowych. Preferencyjne pliki cookie mogą być instalowane przez Administratora i jego partnerów za pośrednictwem Serwisu.
4.9. Statystyczne pliki cookie umożliwiają pozyskanie informacji takich jak liczba wizyt i źródła ruchu w Serwisie. Są one stosowane w celu ustalenia, które strony są bardziej, a które mniej popularne, oraz aby zrozumieć, jak Użytkownicy poruszają się po stronie, poprzez prowadzenie statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Przetwarzanie danych odbywa się w celu poprawy wydajności Serwisu. Informacje zbierane przez te pliki cookie są agregowane, nie mają więc na celu ustalenia tożsamości Użytkownika. Statystyczne pliki cookie mogą być instalowane przez Administratora i jego partnerów za pośrednictwem Serwisu.
4.10. Podstawą prawną przetwarzania danych w związku ze stosowaniem preferencyjnych i statystycznych plików cookie przez Administratora jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na zapewnieniu najwyższej jakości usług świadczonych w Serwisie, w związku z wyrażoną przez Użytkownika zgodą na ich zapisywanie (osobną dla plików analitycznych, osobną dla plików funkcjonalnych).
4.11. Przetwarzanie danych w związku z wykorzystaniem preferencyjnych i statystycznych plików cookie jest uzależnione od uzyskania zgody Użytkownika na wykorzystanie (osobno) preferencyjnych i statystycznych plików cookie za pośrednictwem platformy zarządzania zgodą cookies. Zgoda ta może być w każdym momencie wycofana za pośrednictwem tej platformy.
4.12. Jeżeli Użytkownik chce uzyskać więcej informacji na temat poszczególnych plików tych kategorii, tj. nazwy poszczególnych cookies, opisu działania, okresu ważności i pochodzenia, należy kliknąć ikonę „CO” usytuowaną w lewym dolnym rogu strony Serwisu. Po pojawieniu się bannera cookie należy wybrać zakładkę „Szczegóły” i następnie rozwinąć listę „Preferencje” albo „Statystyka”.
MARKETINGOWE PLIKI COOKIE
4.13. Marketingowe pliki cookie pozwalają na dopasowanie wyświetlanych treści reklamowych do zainteresowań Użytkowników w ramach Serwisu oraz poza Serwisem. Na podstawie informacji z tych plików cookie i aktywności Użytkownika w innych serwisach jest budowany profil zainteresowań Użytkownika. Reklamowe pliki cookie mogą być instalowane przez Administratora i jego partnerów za pośrednictwem Serwisu.
4.14. Podstawą prawną przetwarzania danych w związku ze stosowaniem reklamowych plików cookie przez Administratora jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na promowaniu marki Administratora oraz informowaniu o bieżącej ofercie Administratora, w tym poprzez kierowanie do Użytkowników Serwisu informacji marketingowych odpowiadających ich zainteresowaniom, w związku z wyrażoną przez Użytkownika zgodą na zapisywanie marketingowych plików cookie.
4.15. Przetwarzanie danych w związku z wykorzystaniem marketingowych plików cookie jest możliwe po uzyskaniu zgody Użytkownika na wykorzystanie plików cookie reklamowych za pośrednictwem platformy zarządzania zgodą. Zgoda ta może być w każdym momencie wycofana za pośrednictwem tej platformy.
4.16. Jeżeli Użytkownik chce uzyskać więcej informacji na temat poszczególnych plików z tej kategorii, tj. nazwy poszczególnych cookies, opisu działania, okresu ważności i pochodzenia, należy kliknąć ikonę „ꭃ” usytuowaną w lewym dolnym rogu strony Serwisu. Po pojawieniu się bannera cookie należy wybrać zakładkę „Szczegóły" i następnie rozwinąć listę „Marketing".
5. Narzędzia analityczne i marketingowe stosowane przez administratora i partnerów administratora
5.1. Aby lepiej zrozumieć jak działa Serwis, Administrator współpracuje z dostawcami usług i narzędzi analitycznych i marketingowych, takich jak:
- Google Analytics - szczegółowe informacje o zakresie i zasadach zbierania danych w związku z tą usługą można znaleźć pod linkiem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites?hl=pl;
- Google Search Console - szczegółowe informacje o zakresie i zasadach zbierania danych w związku z tą usługą można znaleźć pod linkiem: https://policies.google.com/privacy;
- Microsoft Clarity - szczegółowe informacje o zakresie i zasadach zbierania danych w związku z tą usługą można znaleźć pod linkiem: https://clarity.microsoft.com/terms.
WTYCZKI PORTALI SPOŁECZNOŚCIOWYCH
5.2. Administrator wykorzystuje w Serwisie wtyczki pozwalające na interakcję Użytkownika
z treściami Administratora zamieszczanymi w jego profilach w portalach społecznościowych (tzw. pluginy do portali społecznościowych Facebook, Instagram, Linkedin, YouTube). W ramach wtyczek Użytkownik może w łatwy sposób dać reakcję na treści publikowane w Serwisie lub na profilach Administratora w wymienionych wyżej portalach społecznościowych lub je udostępnić w wymienionych wyżej portalach społecznościowych. W związku z wykorzystywaniem wtyczek w Serwisie Dane osobowe Użytkownika są przekazywane do wymienionych wyżej portali społecznościowych w zakresie informacji o korzystaniu z Serwisu przez Użytkownika, co pozwalać będzie na powiązanie tych informacji z Danymi osobowymi w profilu Użytkownika w tych portalach społecznościowych. Administrator nie odpowiada za określenie celu i zakresu zbierania danych tych portalach społecznościowych. Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć pod poniższymi linkami:
- Facebook: https://www.facebook.com/privacy/policy/?locale=pl_PL;
- Instagram: https://privacycenter.instagram.com/policy/?locale=pl_PL;
- LinkedIn: https://www.linkedin.com/legal/privacy-policy?_l=pl_PL;
- YouTube: https://policies.google.com/privacy?hl=pl.
WTYCZKA LINKEDIN
5.3. Wtyczka LinkedIn to narzędzie, które umożliwia Użytkownikom Serwisu na dostęp i przeglądanie treści na stronach LinkedIn. Narzędzie może wyświetlać informacje dostępne na LinkedIn, pola wyszukiwania, które odsyłają do informacji znajdujących się na LinkedIn.com, reklamy LinkedIn lub reklamy produktów osób trzecich. Dodatkowo, w ramach narzędzia LinkedIn może przechwytywać dane w celu analizy i śledzenia ruchu Użytkownika w Serwisie lub ustalenia jego preferencji. Szczegółowe informacje o zakresie i zasadach zbierania danych w związku z tą usługą można znaleźć pod linkiem: https://www.linkedin.com/legal/privacy-policy?_l=pl_PL.
6. Zarządzanie ustawieniami cookies
6.1. Wykorzystanie plików cookie w celu zbierania za ich pośrednictwem danych, w tym uzyskania dostępu do danych zapisanych na urządzeniu Użytkownika, wymaga uzyskania zgody Użytkownika. W Serwisie Administrator odbiera od Użytkownika zgodę za pośrednictwem platformy zarządzania zgodą cookies. Zgoda ta może być wycofana w każdym momencie według zasad opisanych w punkcie 6.4 poniżej.
6.2. Zgoda nie jest wymagana jedynie w przypadku plików cookie, których stosowanie jest niezbędne do świadczenia usługi telekomunikacyjnej (transmisja danych w celu wyświetlenia treści). Użytkownik nie ma możliwości zrezygnowania z tych plików cookie, jeśli chce korzystać z Serwisu.
6.3. W celu otrzymywania reklamy dopasowanej do preferencji Użytkownika oprócz wyrażenia zgody na instalację plików cookie za pośrednictwem platformy zarządzania zgodą cookies, konieczne jest zachowanie odpowiednich ustawień przeglądarki, pozwalających na przechowywanie w urządzeniu końcowym Użytkownika plików cookie pochodzących z Serwisu.
6.4. Wycofanie zgody na zbieranie plików cookie w Serwisie możliwe jest za pośrednictwem platformy zarządzania zgodą cookies. Użytkownik może wrócić do bannera cookie poprzez kliknięcie w ikonę „ꭃ” usytuowaną w lewym dolnym rogu strony Serwisu.
6.5. Po wyświetleniu bannera Użytkownik może wycofać zgodę poprzez kliknięcie przycisku „ANULOWANIE ZGODY” wówczas wycofane zostaną wszystkie wcześniej wyrażone przez niego zgody lub „ZMIEŃ SWOJĄ ZGODĘ” i następnie poprzez wybór zakładki „Szczegóły” i przesunięcie suwaka w lewą stronę przy wybranej lub wszystkich kategoriach plików cookie.
6.6. Użytkownik ma również możliwość wycofania zgody poprzez zmianę ustawień przeglądarki. Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć pod poniższymi linkami:
- Microsoft Edge: https://support.microsoft.com/pl-pl/windows/zarz%C4%85dzanie-plikami-cookie-w-przegl%C4%85darce-microsoft-edge-wy%C5%9Bwietlanie-zezwalanie-blokowanie-usuwanie-i-u%C5%BCywanie-168dab11-0753-043d-7c16-ede5947fc64d;
- Mozilla Firefox: https://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka;
- Google Chrome: https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=pl;
- Opera: https://help.opera.com/en/latest/web-preferences/#cookies;
- Safari: https://support.apple.com/guide/safari/manage-cookies-sfri11471/mac.
6.7. Użytkownik może w każdej chwili zweryfikować status swoich aktualnych ustawień prywatności dla wykorzystywanej przeglądarki przy wykorzystaniu narzędzi dostępnych pod poniższymi linkami:
6.8. Aby skorzystać z praw do dostępu, poprawienia, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, zgłoszenia skargi lub zadania innego pytania w zakresie plików cookie, należy przesłać zapytanie na adres biurobpo@pkfpolska.pl lub inne dane kontaktowe Administratora wskazane w Polityce prywatności.
7. Okres przetwarzania danych osobowych
7.1. Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania. Co do zasady, dane przetwarzane są przez czas świadczenia usługi, do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora.
7.2. Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez Administratora, a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.
8. Uprawnienia związane z przetwarzaniem danych osobowych
PRAWA PODMIOTÓW DANYCH
8.1. Użytkownikowi przysługuje prawo żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych oraz do ich przeniesienia oraz prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
8.2. W zakresie, w jakim dane Użytkownika przetwarzane są na podstawie zgody (tj. w przypadku podania danych fakultatywnych przy wypełnianiu formularza kontaktowego), Użytkownik może tę zgodę wycofać w dowolnym momencie, zgodnie z postanowieniami sekcji „FORMULARZ KONTAKTOWY” powyżej. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
8.3. Użytkownik ma prawo do wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych osobowych w przypadku gdy:
- przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu lub dla celów statystycznych, a sprzeciw jest uzasadniony szczególną sytuacją, w której znalazł się Użytkownik, lub
- dane osobowe przetwarzane są na potrzeby marketingu bezpośredniego, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.
9. Zgłaszanie żądań związanych z realizacją praw
9.1. Żądanie dotyczące realizacji praw Podmiotów danych można zgłosić:
- w formie pisemnej na adres Administratora;
- drogą elektroniczną na adres e-mail: biurobpo@pkfpolska.pl.
10. Odbiorcy danych
10.1. W związku z realizacją usług Dane osobowe będą ujawniane zewnętrznym podmiotom świadczącym na rzecz Administratora usługi, w tym w szczególności dostawcom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych oraz podmiotom powiązanym z Administratorem, w tym spółkom z jego grupy kapitałowej.
10.2. Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Użytkownika właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.
11. Przekazywanie danych poza EOG
11.1. Poziom ochrony Danych osobowych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG) różni się od tego zapewnianego przez prawo europejskie. Z tego powodu Administrator przekazuje Dane osobowe poza EOG tylko wtedy, gdy jest to konieczne, i z zapewnieniem odpowiedniego stopnia ochrony, przede wszystkim poprzez:
- współpracę z podmiotami przetwarzającymi Dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej dotycząca stwierdzenia zapewnienia odpowiedniego stopnia ochrony Danych osobowych;
- stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską;
- stosowanie wiążących reguł korporacyjnych, zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy.
11.2. Administrator zawsze informuje o zamiarze przekazania Danych osobowych poza EOG na etapie ich zbierania.
12. Bezpieczeństwo danych osobowych
12.1. Administrator na bieżąco prowadzi analizę ryzyka w celu zapewnienia, że Dane osobowe przetwarzane są przez niego w sposób bezpieczny – zapewniający przede wszystkim, że dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania. Administrator dba o to, by wszystkie operacje na Danych osobowych były rejestrowane i dokonywane jedynie przez uprawnionych pracowników i współpracowników.
12.2. Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, by także jego podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają Dane osobowe na zlecenie Administratora.
13. Dane kontaktowe
13.1. Z Administratorem można się skontaktować, wysyłając wiadomość e-mail na adres e-mail biurobpo@pkfpolska.pl, lub listownie na adres korespondencyjny Administratora (ul. Orzycka 6/1B, 02-695 Warszawa), lub za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego w Serwisie w sekcji „Kontakt”.
13.2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się poprzez e-mail iod.bpo@pkfpolska.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania Danych osobowych.
14. Zmiany Polityki prywatności
14.1. Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana.
14.2. Aktualna wersja Polityki została przyjęta i obowiązuje od 2025 r.